یکی از بهترین روش های درمان افسردگی استفاده از انواع گیاهان دارویی می باشد که برخی از مهمترین این گیاهان عبارت می باشد از :

زعفران:
یکی از بهترین راه های درمان افسردگی با گیاهان دارویی استفاده از زعفران می باشد. این گیاه دارویی سطح سروتونین را در بدن بسیار افزایش می دهد و به همین دلیل افسردگی هایی که خفیف هستند و در ذهن افراد ایجاد می شوند را به طور کلی از بین می برد. استفاده از این گیاه به عنوان چاشنی در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و شما به عنوان خوراکی آن را می توانید میل کنید. اگر شما به طور منظم آن را به غذاهای خود اضافه کنید و استفاده نمایید بعد از مدتی به طور کلی افسردگی های خفیف شما درمان می شود. (منبع)

هل:
درمان افسردگی با گیاهان دارویی و هل از آنجایی که بوی بسیار خوبی دارد و دل انگیز است عصب هایی که در مغز وجود دارد را بسیار آرام می کند. شما می توانید برای استفاده از این گیاه دارویی مقداری چایی برای خود دم کنید و مقداری از پودر آن را در درون ی بریزید و میل کنید. همچنین یکی دیگر از روش های استفاده از هل این است که پودر آن و مقداری شکر را ترکیب کنید و آن را به آب گرم اضافه کنید و آن را میل نمایید.

خرید هل

گلبرگ گل رز:
یکی دیگر از گیاهان دارویی که شما می توانید از آن برای درمان افسردگی خود استفاده کنید گلبرگ گل رز می باشد. شما باید برای استفاده از این گیاه دارویی 25 الی 30 گلبرگ گل رز را که تازه است را در درون آب بریزید و به مدت 15 دقیقه آن را به خوبی بجوشانید. بعد از اینکه آب خنک شد باید به آن مقداری شکر اضافه کنید. درمان افسردگی با گیاهان دارویی و گلبرگ گل رز باید دو یا سه بار در روز باشد. شما با استفاده از این محلول می توانید از تمامی افکاری که شما را افسرده می کند خلاص شوید.

قهوه:
بسیاری از افراد بر این باور می باشند که شما با نوشیدن یک فنجان قهوه می توانید روز خود را بسیار پرنشاط و پر انرژی آغاز کنید. درمان افسردگی با گیاهان دارویی و قهوه از آنجایی که در درون آن کافئین وجود دارد می تواند خلق و خوش شما را بهبود ببخشد و همچنین اعصاب شما را هم آرام کند. شما با استفاده از قهوه می توانید احساس بسیار بهتری داشته باشید. اگر شما دارای افسردگی خفیف هستید می توانید با میل کردن یک الی دو فنجان قهوه آن را به طور کلی از بین ببرید. اما دقت داشته باشید که مصرف آن از دو فنجان نباید بیشتر شود، چرا که برای بدن شما ضرر دارد و ممکن است شما را دچار افسردگی بیشتری کند.

زردچوبه:
برخی از افراد که به افسردگی های فصلی دچار می شوند می توانند از زردچوبه استفاده کنند، چرا که زردچوبه هم در گروه درمان افسردگی با گیاهان دارویی قرار می گیرد. یکی از ویژگی هایی که زردچوبه دارد این است که در مسیرهای سروتونین مغز تاثیر بسیاری می گذارد و به همین دلیل افسردگی افراد بسیار کاهش پیدا می کند. شما می توانید از زردچوبه در تمامی غذاها و خوراکی های خود استفاده کنید و آن را به صورت روزانه میل نمایید.

خرید زردچوبه اصل

چای سبز:
همه افراد به خوبی در مورد مزیت های چای سبز اطلاع دارند و به همین دلیل بسیاری از افراد از این چای استفاده می کنند. اسید آمینه هایی که در چای سبز وجود دارد یکی از مهمترین ویژگی های آن می باشد که افسردگی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. درمان افسردگی با گیاهان دارویی و چای سبز موجب می شود که سلول های مغز شما تسکین پیدا کند و از همین طریق اگر شما به افسردگی دچار شده اید با مصرف این چای انرژی خود را به دست می آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *