زردچوبه یک ادویه از خانواده زنجبیل با رنگ طلایی و طعم ملایم می باشد. زردچوبه یک ادویه مهم در دستورالعمل های غذاهای هندی بوده و یکی از اجزای اصلی پودر کاری می باشد. این ادویه به دلیل رنگ روشن آن در غذاهای آمریکایی نظیر خردل به کار می رود. عطر و طعم زردچوبه این قابلیت را به این ادویه می دهد تا به اکثر دستورالعمل های غذایی افزوده شده و باعث خوش طعم شدن و جذاب تر شدن غذا شود. در ادامه به 8 مورد از خواص زردچوبه که با مصرف روزانه آن نصیب بدن ما می شود اشاره خواهیم کرد.

التهاب را تسکین می دهد
هنگامی که بدن با ویروس، عفونت و یا چیز دیگری مبارزه نماید التهاب ایجاد می شود. التهاب می تواند ناراحت کنند باشد و حتی موجب بیماری شما شود. تحقیقاتی وجود دارد که رابطه بین التهاب و افسردگی را تایید می کند.

زردچوبه می تواند به کاهش التهابات بدن کمک کند، حتی به بیمارانی که عمل جراحی کرده اند برای کاهش التهاب این ادویه تجویز می شود.

مبارزه با علائم پیری
زردچوبه به دلیل داشتن عوامل آنتی اکسیدانی قوی همچون کورکومین می تواند از پیشرفت اشعه UV و سایر آسیب های محیطی که سرعت ظهور فرآیند پیری را افزایش می دهد جلوگیری به عمل آورد. بنابراین اضافه کردن این پودر طلایی به منوی غذایی خود باعث جوان تر و شاداب تر ماندن شما می شود.

کمک به جلوگیری از سرطان
خواص ضد سرطان زردچوبه آن را تبدیل به یک مبارزه کننده با سرطان کرده است. کورکومین یکی از مواد فعال در این ادویه نشان داده است که در کشتن و جلوگیری از رشد سلول های سرطانی موفق عمل کرده است. برخی از سرطان ها نسبت به کورکومین پاسخ داده اند از قبیل سرطان معده، روده، سینه و پوست.

هر چند که مصرف زردچوبه یک اقدام پیشگیرانه عالی برای جلوگیری از سرطان می باشد، اما اگر در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری هستید این یک ایده عالی است اما توصیه نمی شود روش های درمانی دیگر را نادیده بگیرید. حتما با پزشک خود در این رابطه مشورت نمایید.

محافظت در برابر بیماری های نورودژنراتیو
نورودژنراتیو، نوعی بیماری عصبی می باشد که به تخریب نورون های مغز می پردازد. کورکومین نقش مهمی در کاهش تخریب نورون ها، مبارزه با التهابات و رادیکال های آزاد دارد.

این بدین معنی است که بیماری هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و هانتینگتون که سیستم های عصبی را تحت تاثیر قرار می دهند، می توانند از طریق خوردن بیشتر این گیاه شگفت انگیز به طور موثری کاهش یابد.

مبارزه با عفونت های باکتریایی
زردچوبه حاوی عناصر ضد میکروبی خوبی می باشد که مانع سرماخوردگی شما شده و به شما کمک می کند تا با عفونت های باکتریایی قوی مبارزه نمایید. این ادویه همچنین سیستم ایمنی را تقویت می کند که باعث توانایی هر چه بیشتر بدن در مبارزه با عوامل خارجی می شود.

خواص زردچوبه

حمایت از سیستم تولید مثل

زردچوبه شرایط التهابی بدن را در بیماری هایی نظیر سندروم تخمدان پلی کیستیک، اندومتریوز، فیبروئید رحمی و سایر بیماری های مشابه کاهش می دهد.

همچنین از طریق ویژگی های ضد اکسیداسیونی از کبد، حمایت و محافظت می نماید. برای داشتن یک سیستم هورمونی مناسب کبد نقش حیاتی بازی می کند و این معنی ثبات در سیستم تناسلی انسان می باشد.

بهبود سیستم ایمنی
در کنار خواص بالا، زردچوبه به نقصان های سیستم ایمنی و همچنین بیماری های خود ایمنی نظیر آرتروز روماتوئید، لوپوس و ام اس کمک می کند.

کمک به کاهش وزن
کورکومین در واقع ذخیره سازی چربی را مسدود می نماید و این موضوع به کاهش وزن و حفظ آن کمک می کند. البته هیچ قرص جادویی وجود ندارد. امکان ندارد شما غذاهای چرب و شیرین بخورید و انتظار داشته باشید با این ادویه مشکل چاقی شما حل شود. اما با افزودن زردچوبه به رژیم غذایی خود می توانید به کاهش وزن و افزایش سلامت خود امیدوار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *