چطور فلفل سیاه یک پوست شفاف و سلامت را برای شما به ارمغان می آورد؟ در این مقاله از عطاری آنلاین عطارمارت همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

فلفل سیاه فقط و فقط یک ادویه برای افزایش طعم غذا نیست بلکه یک راه حل عالی برای حل مشکلات پوستی شما می باشد. فلفل سیاه مزایای زیادی برای زیبایی دارد و پوست شما بدون هیچ مشکلی براق می شود.

همه می دانیم که مواد غذایی زیادی وجود دارد که برای پوست مناسب می باشد و باعث بهبود آن می شود. اما آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که از ادویه های مخصوص پخت و پز برای این مسئله بهره ببرید؟ مخصوصا فلفل سیاه؟؟ بله این ادویه به شما کمک خواهد کرد تا پوست خوبی داشته باشید. شاید فکر کنید فلفل سیاه تند برای شما مضر باشد اما به دلیل داشتن ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مختلف می تواند برای شما مفید باشد. از این رو فلفل سیاه می تواند به شما در مقابل جوش ها، اکنه ها و بیماری های عفونتی پوست کمک شایانی نماید. اگر می خواهید بدانید چگونه این عمل صورت می گیرد موارد زیر را مطالعه نمایید.

فلفل سیاه و پوست

خواص فلفل سیاه برای پوست:
اگر تاکنون راه حل های زیادی را برای بهبود پوست خود انجام داده اید و به نتیجه نرسیدید حالا زمان آن رسیده تا یکی از بهترین و طبیعی ترین مواد برای پوست که در آشپزخانه شما موجود می باشد را امتحان کنید.

فلفل سیاه و پیسی:
همان طور که می دانید پیسی یک بیماری است که فرد در آن رنگدانه های پوست خود را در نواحی مشخصی از دست می دهد. به طور معمول با استفاده از مواد شیمیایی سعی در درمان این بیماری دارند. اما طبق تحقیقات انجام شده در لندن پیپرین موجود در فلفل سیاه تولید رنگ دانه های پوست را افزایش می دهد و می تواند یک جایگزین خوب برای درمان های شیمیایی باشد.

جلوگیری از پیری زودرس:
فلفل سیاه سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی بوده که از پوست در مقابل رادیکال های آزاد که باعث ایجاد عوامل پیری زودرس می شود مقابله می کند. این موضوع باعث می شود تا صورتتان از خطوط نازک، چین چروک و لکه های مختلف محافظت شود.

لایه برداری:
یکی از مزایای فلفل سیاه برای پوست لایه برداری آن است. کافی است تا چندین دانه فلفل سیاه را شکسته و از آن یک اسکراب درست کنید و از آن برای از بین بردن سلول های مرده پوست و لایه های اضافه آن استفاده کنید.

ماسک های ترکیبی فلفل سیاه:

ماست و فلفل سیاه:
فلفل سیاه در ترکیب با ماست مانند یک معجزه روی پوست شما تاثیرگذار باشد. برای این کار پودر فلفل سیاه را با 150 گرم ماست ترکیب کنید و به مدت 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید. سپس با آب سرد پوست خود را بشوئید.

زردچوبه و فلفل سیاه:
ترکیب مهم دیگری که می تواند پوست شفافی برای شما به ارمغان بیاورد ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه می باشد. درون یک کاسه یک قاشق چایخوری زردچوبه، یک قاشق چایخوری فلفل سیاه به همراه دو قاشق غذاخوری آب رز ترکیب نمایید و به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب سرد بشوئید.

شیر و فلفل سیاه:
اگر می خواهید پوست صورت را به صورت عمقی پاکسازی کنید باید از ترکیب شیر و فلفل سیاه استفاده کنید. اینکار از خشکی پوست نیز جلوگیری به عمل می آورد. نصب قاشق غذاخوری فلفل سیاه به همرا شیر داخل یک کاسه ترکیب کنید و به مدت ده دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید سپس با آب پوست خود را بشوئید.

آلوئه ورا و فلفل سیاه:
آلوئه ورا دارای مواد بسیار زیادی برای بهبود پوست می باشد. این ماده باعث رویش پوست جدید برای ما می شود. یک چهارم قاشق پودر فلفل سیاه به همراه یک قاشق بلغور جو دو سر را با مقداری آب که حالت خمیری پیدا کند ترکیب نمایید سپس به مدت 15 دقیقه روی پوست خود گذشته و در نهایت با آب شستشو دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *